Pievagrybiai – ne tik grybai


uzauginti pievagrybiai 2

Grybai žmogui žinomi nuo seniausių laikų. Jie vadinami laukinėmis daržovėmis, miško mėsa. Grybai yra ne tik skanūs ir aromatingi, bet ir maistingi. Patalpose užauginti grybai neturi kenksmingų medžiagų, jie yra saugūs vartoti, nes jų neįtakoja vis didėjantis aplinkos užterštumas. Juose yra daug maistingų medžiagų, kurios yra būtinos gerai savijautai. Taip pat daugiau nei kitose daržovėse baltymų (3 g / 100 g), o 70 – 90 % pievagrybiuose esančių baltymų lengvai įsisavinami. Taip pat juose gausu amino rūgščių, kurios yra naudingos žmogaus organizmui. Šie grybai priskiriami mažo kaloringumo produktams, nes 100 g produkto yra mažiau nei 30 kalorijų. Juose labai mažai cukraus ir visai nėra cholesterolio. Grybuose riebalų yra tik 0,2 g/100 g. Be to, jie turi vandenyje tirpių vitaminų, kurių 100 g produkto yra:

• Vitaminas C – 2 mg
• Vitaminas B12 – 0,26 mg;
• Nikotino rūgštis – 0,5 mg;
• Pantoteno rūgštis – 6,2 mg;
• Folio rūgštis – 0,016 mg;
• B1 ( Tiomin ) – 0,1 mg
• B2 ( riboflavinas) – 0,4 mg;

Šie grybai yra puikus mineralų šaltinis. Mineralų kiekis 100 g:

• Fosforas – 75 mg;
• Kalio – 620 mg;
• Geležies – 1 mg;
• Cinkas – 0,2 mg;
• Natrio – 7 mg.

Pievagrybiai turi labai mažą druskos kiekį, o ląstelienos – 1 g/100 g grybų. Pievagrybiai taip pat turi ir gydomųjų savybių. Iš jų išspaustos sultys turi antibakterinį poveikį bei taip pat tinka organizmo valymui, nes pašalina sunkiųjų metalų sankaupas/druskas. Geriausiai maistinės savybės atsiskleidžia kai grybai vartojami švieži arba trumpai apvirti savo sultyse su šiek tiek citrinos sulčių.